Subject: FW: Wolti seisukoht ILO konverentsile
From: "info - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Thu, 17 Jul 2025 15:57:06 +0300

From: Stinne Vaga <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 15, 2025 11:55 AM
To: Johann Vootele Mäevere - MKM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Wolti seisukoht ILO konverentsile

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere taas!

Kuna me oleme Woltiga natukeseks puhkama minemas nüüd, siis enne veel uurin, 
kas teil on olemas esialgne ülevaade ajakavast seoses PWD muudatuste 
rakendamisega? Kuidas on kavas korraldada konsultatsiooniprotsess, st kas 
see toimub ainult formaalselt või on enne seda planeeritud ka mõni 
mitteametlik eelkonsultatsioon sidusrühmadega? See info võimaldaks meil 
paremini planeerida oma osalust.

Lisaks jagan sinuga ka mõningaid materjale, mis on ehk taustaks kasulikud:

*	Wolt teeb iga aasta oma kullerpartnerite seas küsitluse ning avaldab 
tulemused siin:  <https://courierinsights.com/> https://courierinsights.com/ 
(lühike kokkuvõte Eesti tulemustest: 
<https://courierinsights.com/wp-content/uploads/2024/11/Estonia-4.0.pdf%20> 
https://courierinsights.com/wp-content/uploads/2024/11/Estonia-4.0.pdf ). 
See on eelmise aasta küsitluse põhjal tehtud kokkuvõte, kuid sügisel tuleb 
taas ka värskem ülevaade.
*	2023. aastal korraldas Wolt kullerpartnerite seas küsitluse konkreetselt 
PWDle seotud ootuste osas (valimis ka Eesti kullerpartnerid): 
<https://blog.wolt.com/hq/2023/05/09/pan-european-study-shows-platform-workers-know-what-they-want-but-are-not-being-heard/> 
https://blog.wolt.com/hq/2023/05/09/pan-european-study-shows-platform-workers-know-what-they-want-but-are-not-being-heard/
*	Igal aastal avaldab Wolt ka oma algoritmide läbipaistvuse aruande, et teha 
ülevaade mil moel ettevõte algoritme kasutab. Siin samuti eelmise aasta 
raport, kuid sügisel avaldatakse uus: 
<https://explore.wolt.com/en/ltu/transparency> 
https://explore.wolt.com/en/ltu/transparency
*	Ning lõpetuseks paar nädalat tagasi avaldatud küsitlustulemused Wolti 
klientide ehk äride seas (kellest üle 70% on restoranid): 
<https://localcommerceinsights.com/> https://localcommerceinsights.com/

Kui tekib nende osas mingeid küsimusi, siis loomulikult meeleldi vastame ja 
jagame võimalusel ka lisainformatsiooni.

Heade soovidega

Stinne

Stinne Vaga

Konsultant

M: +372 529 3407

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

  <file://Users/stinne/Library/Containers/com.microsoft.Outlook/Data/Library/Caches/Signatures/signature_946093573>

META Advisory / Rud Pedersen Group

www.metaadvisory.ee <http://www.metaadvisory.ee/>

www.rudpedersengroup.com <http://www.rudpedersengroup.com/>

https://www.linkedin.com/company/metaadvisory/

CONFIDENTIALITY

This email may contain material that is confidential, privileged and/or work 
product for the sole use of the intended recipient. Any review, reliance or 
distribution by others or forwarding without express permission is strictly 
prohibited. If you are not the intended recipient, please contact the sender 
and delete all copies.

From: Stinne Vaga <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Wednesday, 9. July 2025 at 10:51
To: Johann Vootele Mäevere - MKM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Wolti seisukoht ILO konverentsile

Tere!

Tänan tagasiside eest ning loomulikult on teie otsus arusaadav. Oleme 
ühenduses kirja teel 😊

Heade soovidega

Stinne

From: Johann Vootele Mäevere - MKM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Tuesday, 8. July 2025 at 13:21
To: Stinne Vaga <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Wolti seisukoht ILO konverentsile

Tere Stinne!

Suur tänu kutse eest.

Kuigi ma olen väga meelitatud, siis oleme tiimis vastu võtnud otsuse, et 
piiratud ressursside tingimustes me platvormide esindajatega eraldi 
kohtumisi ei tee.

Kuigi mul isiklikult ei oleks midagi kahepoolse sõbraliku ja vabas vormis 
mõttevahetuse vastu, siis tekiks ka teiste platvormide esindajatel selleks 
õigustatud ootus ning see viiks omakorda juba keerukamate ajaplaneerimist 
puudutavate küsimusteni.

Seetõttu hoiame platvorme infoväljas selliselt, et kõigile edastatakse 
üheaegselt sama informatsioon. Vahepealsel ajal, kui teil on konkreetseid 
murekohti, siis võite alati muresid ja seisukohti väljendada kirjalikult 
(nagu ka ILO peakonverentsi eel-jooksul tegite), mis võimaldaks veelgi 
paremini teie seisukohti PWD ülevõtmise protsessi käigus kaardistada.

Suurte tänudega ja veidi soojemat suve jätku soovides

Johann Vootele Mäevere
nõunik
Töösuhete ja töökeskkonna osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5378 5158

From: Stinne Vaga <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 2, 2025 12:00 PM
To: Johann Vootele Mäevere - MKM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Wolti seisukoht ILO konverentsile

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutan sulle mõttega, et kuna sügisel hakkab PWDga seoses tihedam periood, 
siis võiksime äkki teha ühe kohvi koos suvel, lihtsalt, et tuttavaks saada 
ja natuke PWDd arutada? 😊

Kui see sulle sobib, siis anna teada, millal oleks hea aeg. Ise ma puhkan 
juuli viimase nädala, kuid ülejäänud suve olen olemas.

Tervitades

Stinne

From: Johann Vootele Mäevere - MKM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Thursday, 5. June 2025 at 13:29
To: Stinne Vaga <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Maria-Helena Rahumets - MKM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, Dana Kadanik - MKM 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Wolti seisukoht ILO konverentsile

Tere Stinne!

Suured tänud jätkuva kaasamõtlemise eest. Võtame teie seisukohti arvesse 
seal, kus võimalik.

Ilusat päeva jätku soovides

Johann Vootele Mäevere
nõunik
Töösuhete ja töökeskkonna osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5378 5158

From: Stinne Vaga <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 5, 2025 8:41 AM
To: Johann Vootele Mäevere - MKM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Maria-Helena Rahumets - MKM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Dana Kadanik - MKM 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Wolti seisukoht ILO konverentsile

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere taas!

Kuna meieni on jõudnud info, et eesistujariigi seisukohad ILOs ei ole 
platvormide vaatenurgaga päris kooskõlas, siis saadan veel ühe lühikese 
argumentatsioonipaberi. Wolt hindaks väga, kui paindlikkust ja ettevõtlust 
toetavad riigid nagu Eesti, võtaksid käimasolevates aruteludes sõna 
soovitusliku instrumendi ja üldise paindliku lähenemisviisi teemadel.

Edukat konverentsi soovides

Stinne

Stinne Vaga

Konsultant

M: +372 529 3407

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

META Advisory / Rud Pedersen Group

www.metaadvisory.ee <http://www.metaadvisory.ee/>

www.rudpedersengroup.com <http://www.rudpedersengroup.com/>

https://www.linkedin.com/company/metaadvisory/

CONFIDENTIALITY

This email may contain material that is confidential, privileged and/or work 
product for the sole use of the intended recipient. Any review, reliance or 
distribution by others or forwarding without express permission is strictly 
prohibited. If you are not the intended recipient, please contact the sender 
and delete all copies.

From: Johann Vootele Mäevere - MKM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Wednesday, 21. May 2025 at 13:50
To: Stinne Vaga <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Maria-Helena Rahumets - MKM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, Dana Kadanik - MKM 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Wolti seisukoht ILO konverentsile

Tere Stinne,

Täname teid väga Wolti nimel esitatud seisukoha eest seoses ILO Yellow 
Reportiga. Oleme teie seisukohtadega tutvunud ning hindame teie põhjalikku 
ja konstruktiivset panust arutelusse.

Võtame esitatud tähelepanekud ja ettepanekud kindlasti kaalumisele.

Täname veelkord ning ilusat päeva jätku

Johann Vootele Mäevere
nõunik
Töösuhete ja töökeskkonna osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5378 5158

From: Stinne Vaga <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 19, 2025 10:45 PM
To: Johann Vootele Mäevere - MKM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Maria-Helena Rahumets - MKM 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Dana 
Kadanik - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Wolti seisukoht ILO konverentsile

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Head majandusministeeriumi esindajad

Seoses Eesti ILO nõukogu koosolekuga ja eelseisva ILO töökonverentsiga 
esitan teile Wolti nimel meie seisukoha ILO nn 
<https://www.ilo.org/resource/conference-paper/ilc/113/realizing-decent-work-platform-economy-0> 
Yellow Reportile, mis avaldati 2025. aasta veebruaris.

Wolt toetab ILO eesmärki kujundada kestlikke ja ajakohaseid tööstandardeid 
platvormimajanduses ning usume, et soovitusliku iseloomuga instrument 
(recommendation) pakub selleks parimat raamistikku. Arvestada tuleks nii 
platvormide mitmekesisuse kui ka riikide sisemiste erinevustega. Tõstame 
seisukohas esile mõned kohad, kus praegused ettepanekud nagu kiirendatud 
muudatusmenetlus, ulatuslikud erandid või kohustuslik human review kõikides 
automatiseeritud otsustes võivad soovitud eesmärkideni jõudmist takistada. 
Usume, et hästi läbi mõeldud ja paindlik lähenemine võimaldavad tagada nii 
töötajate kaitse, õiguskindluse kui ka digitaalse innovatsiooni kestlikkuse, 
ning soovime sellesse arutelusse konstruktiivselt panustada.

Loodan, et lisatud seisukoht on abiks Eesti positsioonide kujundamisel ning 
ILO nõukogus toimuva arutelu kontekstis. Loomulikult oleme valmis oma 
vaateid ka selgitama ja oleme edasiseks dialoogiks igati avatud.

Heade soovidega

Stinne

Stinne Vaga

Konsultant

M: +372 529 3407

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

META Advisory / Rud Pedersen Group

www.metaadvisory.ee <http://www.metaadvisory.ee/>

www.rudpedersengroup.com <http://www.rudpedersengroup.com/>

https://www.linkedin.com/company/metaadvisory/

CONFIDENTIALITY

This email may contain material that is confidential, privileged and/or work 
product for the sole use of the intended recipient. Any review, reliance or 
distribution by others or forwarding without express permission is strictly 
prohibited. If you are not the intended recipient, please contact the sender 
and delete all copies.